Arjan in Zuid-Afrika

De laatste weken

Beste iedereen,

De laatste weken Zuid-Afrika zitten erop en het is tijd om naar huis te gaan. De dingen die ik heb meegemaakt, de verhalen die ik heb gehoord en de mensen die ik heb ontmoet, nemen niet weg dat het geen straf is om weer naar Nederland terug te keren. Ik zal het zeker gaan missen hier, maar gelukkig doen de herinneringen en foto's wonderen.

Kort even een samenvatting van de afgelopen weken, de rest is vanaf maandag live verkrijgbaar

Laughing
!

Het begon allemaal met het afscheid van vrienden uit Stellenbosch, de kids op Kayamandi en natuurlijk de collega's van mijn stage. Ik hoop met een aantal goed contact te houden. Natuurlijk kwam tussendoor het EK wat ik helaas niet altijd heb kunnen volgen, maar gelukkig wist altijd wel iemand in de afgelopen weken wat er met Nederland gebeurd was. In ieder geval genoeg support hier van onze vrienden overseas. Na afgesproken te hebben met Hugo (studiegenootje) en zijn vriendin die op doorreis waren, zijn Krista en ik maandag naar Durban vertrokken om aan de duikcursus te beginnen in Umkomaas. Ondanks wat slecht weer (rivieren volledig overstroomd), de cursus uiteindelijk met succes afgerond. Vervolgens doorgereisd met de huurauto door de Drakensbergen, daar paard gereden en via de Sani Pass (4x4 only) Lesotho bezocht. Geweldig om meegemaakt te hebben en meerdere foto's zullen nog volgen. Na nog wat bushmen tekeningen gezien te hebben op een korte hike, heb ik Krista afgezet in Johannesburg, ben ik zelf doorgereden richting Swaziland en in een natuur reservaat overnacht. Dorpje bezocht waar de oorspronkelijk leefstijl van de Swazi's was nagebootst (enigszins toeristisch, maar ach). Echt druk was het niet en gelukkig kwamen er op het laatst nog 2 Nieuw-Zeelanders bij, zodat ik niet de enige was waarvoor het 20-koppige stel dansers een opvoering gaf. Na 2 dagen Swaziland doorgereden naar Sodwana Bay om daar m'n duikbrevet in te zetten. Door het duiken met schildpadden en het geluid van communicerende dolfijnen om je heen, kon mijn verblijf daar niet meer stuk. Schitterend rif met de meest bijzondere vissen. Uiteindelijk nog iemand uit Stellenbosch tegengekomen die meegereisd is naar Ponta D'ouro in Mozambique. Wat probleempjes bij de grens aangezien de wegen nogal slecht waren, maar uiteindelijk bij een hostel gearriveerd waar we ons bij een Portugees, Fransman, Zuid-Afrikaan en IJslander gevoegd hebben. Schitterende stranden en opnieuw geweldig gedoken. Terug gereden richting Zuid-Afrika richting St. Lucia om walvissen te kijken (wauw!) en via Dundee (slagvelden) gisteren weer in Johannesburg aangekomen, waar ik vandaag een tocht door een oorspronkelijke mijn heb gemaakt. Kortom, de weken zijn geweldig geweest en kijk er met veel plezier op terug.

Naast dit beknopte verhaal, hoop ik dat de 2 foto series nog wat extra toevoegt. Ik kijk er enorm naar uit om iedereen in Nederland weer te zien! Tot gauw

Wink
!

Groeten,

Arjan

Reacties

Reacties

jurjen en inge

leuk op de valreep nog een bericht te ontvangen. wij zullen voor kitty zorgen als je moeder en klaas je op schiphol zullen omarmen. je beschrijvingen doen ons uitzien naar onze eigen za reis die a.s zaterdag begint. misschien zien we elkaar nog even, groet
inge en jurjen

piet kalma

Hallo Arjan,
Leuke verslagen van het afgelopen halfjaar van jou mogen ontvangen. Je hebt veel gezien en gedaan daar.
Ik wens je een goede terug reis en dan spreken we elkaar nog wel.
Groetjes Ida en Piet

Chantal

Jeeeeeeeeeeeeejjjj, Arie komt weeeeerrrrr terug! Tot snel en goede reis nog even!

Kus

Desiree

Klinkt geweldig! Wat n droomverhaal, ik heb gisteren ook dolfijnen gezien....in het dolfinarium haha, ben zo jaloers! Echt gezellie dat je weer terug komt! Tot zeer snel! X Dees

Sierd Tilma

Arjan,
I really enjoyed your periodic reports from South Africa, without a doubt quite an experience. Have a safe journey home tomorrow and I will catch up with you once your are back in Holland. Thanks for keeping us updated.
Best Regards,
Sierd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!